echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Avontuur - WaarBenJij.nu echte meisjes in de jungle - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Avontuur - WaarBenJij.nu

echte meisjes in de jungle

Door: sanneavontuurVC

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Oktober 2011 | Ghana, Accra

22/10
Grace zou ons vandaag mee op sleeptouw nemen om naar aapjes te gaan kijken en naar watervallen te gaan in de buurt van Accra. Ondanks dat het weekend was zat uitslapen er toch echt niet bij, om 7 uur moesten we paraat staan en zou TT onze taxichauffeur ons komen halen. Het was vroeg, maar stonden om 7 uur klaar en wonder boven wonder was TT er ook al. Eenmaal in de auto gestapt heb ik nog geprobeerd om een beetje te slapen. Dit is niet gelukt door al die kuilen en gaten in de weg en een chauffeur die heel hard rijdt, plotseling heel hard remt en drempels verkeerd inschat waardoor je bijna tegen het dak van de auto aan zit :) Oja er was onderweg ook nog een politieagent die wilde dat ik zijn vrouw zou worden:) Nou liever niet meneertje! Nadat we de rit overleefd hadden kwamen we Shai Hills resource resever aan waar allerlei verschillende dieren zouden moeten zitten. Op weg naar de aapjes hebben we een paar struisvogels achter een hek gezien. Op de plaats van bestemming voor de apen was de familie aap weg jammer genoeg. Toen terug gereden en naar een natuurpark verderop gegaan, hier was een grot zo’n soort uit expeditie robinson maar dan een stukje kleiner. Naast koeien en geiten die langs de weg lopen waren er dit keer een aantal bavianen die langs de weg zaten. We hadden wat brood gekregen van Grace die het zelf op de weg gooide, niet erg slim aangezien het een hele drukke weg was en de auto heel hard rijden, maar gelukkig heeft het beestje het overleefd en een lekker stukje brood op :) Na een hele klim kwamen in de grot aan en vertelde de gids hier wat over. De grot heeft vroeger gediend als een schuilplaats, maar ik heb geen idee meer van wie wat of hoe. We hoorde allemaal gepiep en wat ik al dacht dat het waren was het ook. Er zaten natuurlijk volop vleermuizen in die grot en die gingen we even bekijken. We moesten onszelf tussen twee grote stenen wringen om vervolgens 800000000000 vleermuizen te zien. Toen weer de hele klim terug, de gids terug gebracht en zijn we naar een waterval gereden. Voordat we daar aankwamen moesten we een hele tocht maken dwars door de jungle. Eenmaal aangekomen bij de waterval moesten we daar natuurlijk ook even zwemmen. Dus wij eerst een hele klim gemaakt naar de overkant om bij de waterval te komen, onze kleren uitgedaan en een frisse duik genomen. In het begin was het water echt heel erg koud, maar eenmaal even ondergedompeld was het eigenlijk best wel lekker. Er lagen een aantal stukken steen in het water waardoor het op sommige stukken heel diep was en op andere stukken helemaal niet diep. Je kon deze stenen niet zien liggen waardoor ik een aantal keer ben omgevallen net als de andere. Er waren ook heel veel kinderen die een dagje uit waren met iets dat 60 jaar bestond. Die vonden het helemaal leuk om ons in dat water te zien, maar natuurlijk helemaal om ons steeds om te zien vallen. Niemand van ons had een handdoek bij dus dan maar in onze bikini door de jungle gebaggerd terug naar de auto en daar onszelf maar omgekleed. Ik was nog steeds niet droog waardoor ik het voor het eerst hier in Afrik KOUD had. We wilde nog even naar de Accra mall om daar wat boodschappen te doen. Daar was het natuurlijk nóg kouder met die airco overal! Maargoed na een uurtje zijn we weer terug gegaan naar huis. Onderweg was het echt een chaos dat was niet normaal. Alle auto’s reden maar door elkaar, een weg waar je niet langs kon was op het laatste stukje pas afgezet waardoor alle auto’s dus eerst op die baan gingen rijden en toen weer aaaaaallemaal om moesten keren om op een andere baan te gaan rijden. Verder was het nog steeds een weg met veel kuilen, gaten, stof, te hard rijden, plotseling heel hard remmen en drempels die hij nog steeds verkeerd inschat. Na anderhalf uur waren we dan thuis. Shannen heeft in de avond nog voor kapper gespeeld. Ze heeft eerst m’n haar geföhnd, toen gestyld en vervolgens geknipt. Handig zo’n gratis kapper in je eigenhuis! Daarna heeft ze bij Desiree ook nog voor kapper gespeeld. Verder 2 afleveringen van Gossip Girl gekeken en toen lekker gaan slapen aangezien ik tijdens het kijken al bijna in slaap viel.
23.10
Vandaag was het een zondag zoals een zondag zou moeten zijn. Lekker niks doen, beetje film kijken, eitje gebakken, boodschappen gedaan en verder helemaal niks! Vanavond gaan we lekker uit eten en dan de komende 2 weken gewoon gezond eten. Van de week hebben we trouwens peejestamp gemaakt. Smaakte goed, alleen net te weinig wortels, maar dat weten we dan voor een volgende keer! Morgen hebben we onze laatste vroege dienst en 2 dagen daarop 2 nachtdiensten en dan zitten onze weken op medical ward er op. Dan gaan we naar de kraamafdeling.

• 23 Oktober 2011 - 18:23

Jose:

OOOOOOOOOO wat zijn jullie veranderd de laatste dagen op de foto's haha o nee het zijn apen.
    Nee is een grapje weer een hele belevenis op na de laatste vroege dienst en de 2 nachtdiensten dan de kraam zal ook wel heeeeeeeeel leuk zijn hoop ik.
    Geniet van alles dat doen wij ook met jou jullie verhalen.
    Dikke kus van Jose

• 23 Oktober 2011 - 18:34

Marieke:

Leuk! Leuk! Leuk!
    het was weer een mooi verslagje Sannie, alleen die haartje van jou ben ik niet gewend hoor haha!
    Mis jou lief vriendinnetje
    Kusjes

• 25 Oktober 2011 - 11:02

Maartje:

Aaaaah je moet hier ook x je haren stijlen! En die waterval ziet er zo mooi uit; ik ben jaloers! hopelijk kan ik ook op buitenlandse stage.
    en hoe gaat het verder met lieve Sanne?