storm en de president. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Avontuur - WaarBenJij.nu storm en de president. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Avontuur - WaarBenJij.nu

storm en de president.

Door: sanneavontuurVC

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Oktober 2011 | Ghana, Accra

12/11
Wat een nacht, wat een nacht. Na een paar uurtjes rustig geslapen te hebben werd mijn slaap verstoord door een enorme storm. Het ging echt flink tekeer. De stroom viel uit en toen kwam de regenen met bakken uit de hemel vallen gepaard met heel veel wind. Ik lig denk ik zo'n 2 meter van een raam vandaag en ik voelde de regen gewoon in mn bed. Dat was wel lekker verfrissend, maar dat was ook het enige. Daarna begon het pas echt! Felle en grote bliksemschichten die gelijk werden gevolgd met zwaar kabaal. In het begin leek het erop dat het nog niet boven ons hing, maar dat duurde helaas ook niet lang KABAM! Oke toen was de bliksem ingeslagen. Eerst dachten we hier in de buurt, maar later bleek hier in de tuin op een paar stroomkabels. Ik dacht dat Shannen er niet wakker van was geworden en zij dacht het zelfde over mij, vandaar dat we niet hebben gepraat totdat Desiree onze kamer in kwam en toch liever bij ons wilde komen liggen. Gelijk daarna kwamen de andere meiden naar ons kamer om te kijken of dat we nog leefde, en gelukkig dat deden we nog. We zijn maar als een stelletje angsthazen met z'n 6e in de woonkamer gaan zitten wachten tot het over ging. Maar dat duurde nog een hele poos. Het leek eventjes weg te trekken, maar dat was voor korte duur. Na nog een paar flinke herrieschoppende donders en bliksemschichten hoorde we het langzaam verder weg gaan gelukkig. Onze Perc die sliep gewoon lekker door alsof er niks aan de hand was :)
Vandaag zou de president naar hier komen om zijn handen in het zand te zetten. Dit is als teken dat de inwoners de zee kunnen wegduwen of iets dergelijks. Waarom? Geen idee.
Helaas waren we net te laat om de president te ontmoeten, maar verre weg vast nog een glimp van hem opgevangen in al die auto’s die voorbij kwamen. Verder nog maar eventjes rondgehangen bij het strand en een beetje verbrand.
Dat was eigenlijk de dag voor vandaag. Verder ’s avonds gegeten en een filmpje gekeken. Daarna op tijd naar bed want morgen ga ik weer aan het werk.

13/10
Het beloofd weer een saaie dag te worden en dat was het ook. Eenmaal aangekomen op het werk begon de dagelijkse sleur weer. De patiënten goedenmorgen zeggen, boeken doorgelezen, artsenvisite en dat was het weer. Wel nog een aantal keer op en neer gelopen naar het mortuarium, waarvan iedereen het nog steeds erg grappig en raar vindt dat ik het niet erg vind om daar naar toe te gaan. Er was afgelopen nacht iemand overleden waar ook nog een heel verhaal achter zit. We moesten naar het mortuarium om te vertellen dat er iemand in de ‘hoek’ lag zodat ze haar naar het mortuarium konden brengen. Maar eenmaal aangekomen was er niemand. Dus wij maar weer terug gegaan. Later op de dag moesten we weer terug, ze hadden haar opgehaald maar kwamen erachter dat de catheter nog niet verwijderd was en dat moest nog even gebeuren. De arts vroeg lachend aan mij of ik mee wilde om te helpen en uiteraard vond ik dat geen probleem. Dus hup weer terug naar het mortuarium, maar niemand aanwezig. Nog een aantal keer op en neer gelopen tot er eindelijk iemand was en na 5 seconden was dat ding eruit en konden we weer terug.
Nou nu het verhaal achter de dood van de vrouw van 35. Ze heeft 6 kinderen en was zwanger van haar 7e waarvan niemand iets af wist, zelfs haar man had ze niks verteld. Ze wilde dit kind niet dus besloot maar om zelf abortus te plegen. Echt hoe haal je het in je hoofd, maar goed hier is abortus illegaal. Het was mij nu niet helemaal duidelijk of ze van onder medicijnen in had gespoten of er met een stok in had zitten steken. Maakt ook verder niet uit, het is allebei erg. Hierdoor heeft ze een ontsteking aan haar baarmoeder opgelopen en ten gevolge hiervan is ze overleden. En dat met 6 kinderen. Echt bizar dat mensen dit doen, heel de afdeling had het er dan ook over. Verder was het weer een gewone door de weekse dag die we zijn doorgekomen met eten en de serie gossip girl. Zo vermaken we ons wel!

14/10
Jeej de laatste dag van deze werkweek is weer aangebroken En gelukkig zit ik al op de helft van de stage op deze afdeling. Volgende week heb ik nog een hele volle week en die week daarna ga ik twee nachtdiensten doen van 12 uur. Jaja jullie lezen het goed 12 uur! Maandag doen we een gewone dienst. Dinsdag vrij om te rusten en vrijdag ook weer vrij. Dus dat beloofd wat. Daarna ga ik gelukkig naar een andere afdeling waar ik hoop meer te kunnen doen en leren. Want dit is echt een beetje tegen gevallen. Vandaag ook de arts heeft wel 3 uur gedaan over de artsenvisite. Niet normaal lang, dus tussendoor maar gewoon even pauze gehouden en terwijl de visite nog bezig was met de hoofdzuster medicatie gaan doen. Verder hebben we eigenlijk echt helemaal niets gedaan dus kan ik jullie ook helaas niet meer vertellen. Maar ik denk dat ik jullie voor deze week al weer genoeg heb verteld. Nu op het naar het weekend!
Xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Sanne

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 29798

Voorgaande reizen:

24 September 2011 - 01 Januari 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: