weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Avontuur - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Avontuur - WaarBenJij.nu

weekend

Door: sanneavontuurVC

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Oktober 2011 | Ghana, Accra

08/10
Jeej eindelijk weekend! Wat begon met lekker uitslapen tot 9 uur :) langer houd je het hier echt niet vol door de warmte! Eigenlijk heb ik vandaag helemaal niks gedaan. Het was zo warm dat ik zelfs toen ik alleen op een stoel zat en in de bank een boek lag te lezen, het zweet op m’n voorhoofd stond. Zo hebben we ons de hele middag een beetje vermaakt. ’s Avonds hebben we het beter aangepakt. We zouden eerst ‘uitgaan’ hier in het dorp heb je een plek waar de mensen naartoe gaan, rupsstone genaamd. Echter zijn we hier uiteindelijk niet heen gegaan. Broer lief vertelde dat er nu eigenlijk niemand is omdat het geen vakantie meer is. In Big Ada is er ieder weekend een feest met een live band waar iedereen naar toe gaat. Maar daar hadden we voor vanavond niet zo’n zin meer in en gingen ons dus thuis maar bezatten en Percy dronken voeren :D. We hadden een paar flessen drank en samen met de andere meiden en Percy hebben we de hele avond een drank spelletje gedaan. Nadat we Percy na 2 glazen al onder de tafel hadden gedronken zijn we lekker buiten gaan zitten en hebben we een beetje zitten kletsen. Percy lag lekker te slapen tot hij opsprong en naar ons gegil rende. We zaten daar lekker rustig toen Nathalie opeens zei: ‘Hey een muis’ Nou toen begon iedereen te gillen en gingen met de voetjes omhoog zitten. Toen Percy er was, was de muis natuurlijk allang weg door ons gegil. Achteraf erg hilarisch omdat iedereen ging gillen omdat we elkaar hoorde gillen. Na een aantal drankjes en met de gedachten dat we er morgen weer vroeg uit moesten zijn we heerlijk ons bed in gedoken.
09/10
Nadat het vissen vorige week niet door ging zouden we vandaag gaan vissen. Nou mensen ik kan jullie alvast vertellen, we gingen niet vissen:) Eenmaal aangekomen in het vissersdorpje, niemand die aan het vissen was. We zijn daarom maar naar een kerkje geweest wat je eigenlijk niet echt een kerk kan noemen. Het was namelijk gewoon een hutje gemaakt van ingevlochten palmboom. De kerk hier in Ghana is echt veeeeeeeeeele malen leuker dan in Nederland. In Nederland zitten we maar een beetje te zitten en te luisteren. Hier gaan de mensen echt helemaal los. In het hutje stond een paar instrumenten waar veel lawaai mee gemaakt werd waar de heupen flik op los gingen! Ze hadden ook allemaal een lap stof waar ze mee in de lucht stonden te zwaaien. Het was erg leuk om te zien, de mensen waren er ook allemaal zo vrolijk. Natuurlijk is dit niet het enige wat ze in de kerk doen, ook hier heb je gewoon een priester die een verhaal houdt uit de bijbel. Dit was wel een beetje slaapverwekkend, maar om wakker te worden gingen we even mee dansen met ze. Ze gingen de kerk uit om er vervolgens een rondje omheen te lopen wat erg leek op een polonaise maar toch niet helemaal. Nadat we het wel weer genoeg vonden zijn we met Grace nog even naar het strand gegaan. Ze had voor ons Ghanese pannenkoeken gebakken, die erg smakelijk waren maar ook heel goed onze buikje vulde. Hierbij nog iets gedronken en een beetje rond gehangen op het strand en aan de zee. Ook hier was de stroming weer erg sterk. Als je er een stukje in ging met je voeten moest je jezelf echt tegen houden om niet verder de zee in getrokken te worden. Grace kwam ook nog even een kijkje nemen bij ons en toen we terugliepen waren m’n slippers gejat! Erg fijn aangezien dat m’n beste slippers waren:) Stomme mensen!!!
Ze proppen hier trouwens niet alleen de trotro’s vol, (record is 18) maar ook in taxi’s volproppen zijn ze goed! We zaten er vandaag namelijk met 7 in en is gewoon een normale auto waar je dus eigenlijk niet met 7 man in kan. Dit zat dan ook heel erg lekker :) Verder vandaag gaan we niet zoveel doen. Mijn verslag over het weekend is dan ook niet zo lang omdat we meer gerelaxed hebben dan heel veel ondernomen. Wel gaan we zo nog even ons tweede jurkje ophalen zodat we ons andere jurkje niet zovaak hoeven te wassen. Aan het eind van deze week is weer een ander jurkje klaar met stof die we van Grace hebben gekregen, ben erg benieuwd hoe die eruit gaan zien!
Morgen weer stage lopen en ik heb er nu al niet zoveel zin in haha! Maar als ik er eenmaal ben vind ik het wel erg leuk. Tenzij we weer geen zak te doen hebben.

  • 09 Oktober 2011 - 15:42

    Maartje:

    Hee Sanne,

    Ik heb al je verhalen weer helemaal gelezen, liep er een paar achter door me tentamen week.
    Het klinkt wel als een lekker leventje hoor. Dit omdat je vaak verteld dat je niets hebt te doen. Kan je wel lekker bruin worden :D .
    Het is wel leuk dat je zo van alles kan ondernemen zoals naar crematorium en naar de tandarts kijken enzo. Zie je toch nog meer van het land en hun gewoonte dan alleen het ziekenhuis.
    Als ik dit allemaal lees ben ik wel heel blij dat wij een veel beter ziekenhuis hebben.

    Vind je het verder allemaal wel leuk omdat je vaak niets heb te doen? Of had je er toch wel wat meer van verwacht?
    En het eten trouwens is echt niet verkeerd, ik had verwacht dat je elke dag alleen rijst zou eten ofzo, haha!

    Een hele dikke kus van mij!

  • 09 Oktober 2011 - 16:04

    Ton & Jana Smans:

    Leuke verhaaltjes. Zo leer je pas onthaasten, maar het wordt nog druk voor jullie. Doe de groeten van ons aan Desiree.

    Tot snel.

  • 11 Oktober 2011 - 21:35

    Jose:

    Hoi Sanne wat een verhalen weer jeetje je kan straks hele boeken schrijven,schitterend om de verhalen te lezen.
    Daar moet je ook echt voor gaan zitten denk ik,jullie beleven steeds meer en meer.
    Is dat een stage een loopband en trimfiets heb je niet nodig haha.
    Jou mama doet haar uiterste best hoor haha.
    Nou ik kijk weer uit na het volgend verslag ga zo door en zet m op he.
    Gr.Jose

  • 12 Oktober 2011 - 13:03

    Tonny Van Dijk:

    Hallo Sanne
    Ik val zomaar in je verslag van de afgelopen 2 dagen en ik vind het reuze interessant wat jij zoal beleeft in het voor mij verre Ghana. Ik ben geen echte computerfan, maar vind het wel leuk om vanavond met jouw Pa te kletsen(beppen en lachen) over jouw belevenissen . Ik wens je namens mezelf Jan en Niels een erg leuke (af en toe natuurlijk minder leuke ,dat hoort er nu eenmaal ook bij) tijd toe en over een poosje val ik weer gewoon in jouw vertellingen.Natte groetjes van ons Familie van Dijk .

  • 12 Oktober 2011 - 22:58

    Hoi Sanne:

    Kom maar gauw naar huis, wel mooie verhalen een hele ervaring maar het is nu wel lang genoeg, kom maar lekker naar huis, des te eerder zien we jou weer in ons mooie Raamsdonk. Veel plezier nog, ik blijf wel naar die mooie foto van jou en Marieke kijken........xxx xxx xxx Jannneman

  • 13 Oktober 2011 - 09:45

    Willeke Loermans:

    Hallo allemaaal, ik heb zoeven een mail naar jullie toegestuurd (verleden week ook) wil je reageren of deze ook aangekomen zijn? zoniet stuur ik er nog een groet Willeke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Sanne

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 29800

Voorgaande reizen:

24 September 2011 - 01 Januari 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: